Friday, March 9, 2012

Tempoh lukisan Picasso meningkat


Tempoh lukisan Picasso meningkat

Pablo Picasso dilahirkan Oktober 25, 1881, Malaga, Sepanyol, dan meninggal dunia pada 8 April 1973 (umur 91) Mougins, Perancis. Beliau Telah Dilatih Dengan José Bapanya Ruiz y Blasco (1838-1913) Adakah pelukis Sepanyol dan guru seni lukisan di School of Fine Arts di Malaga dan pelukis dalam imej-imej yang mengkhususkan merpati dan burung merpati, sejarah dan sejarah Memberi 1 pelajaran seni pada tahun 1888. Pada tahun 1891 bapa Berpindah ke La Coruna dan Kerja di Sekolah of Fine Arts, di mana 'sejarah adalah sejarah hiasan Attended melukis kelas. Pada tahun 1895, saya Berpindah ke Barcelona dan Kerja di Sekolah of Fine Arts.

Dari titik sejarah yang Bahawa Berkebolehan menguji dengan apa yang saya pelajari untuk Membangunkan yang ekspresif baru dan Bermakna membenarkan beliau untuk mengatasi kebolehan bapa Kemas sejarah. Dalam cita-cita sendiri sejarah Corua BapaNya beralih kepada Mereka sejarah Menyediakan dia dengan model sejarah dan sokongan untuk pameran pertama di sana pada usia 13 tahun.

Keluarga Berpindah ke Barcelona pada musim luruh tahun 1895, dan Paul Dimasukkan akademi seni tempatan (La Llotja), di mana 'bapa MEMPUNYAI selepas sejarah sejarah yang Andaian sebagai profesor lukisan lepas. Kemasyhuran akhirnya beliau pada tahun 1897 di Sepanyol Nampaknya diinsuranskan; Itu Sains lukisan tahun sejarah dan memberi zakat, dengan sejarah Manakah bapa dimodelkan untuk doktor, sebutan yang baik TELAH Dianugerahkan di Madrid pada Pameran Fine Arts.

Sejak Pablo Picasso untuk mengecat TELAH Dilatih oleh BapaNya dari usia yang sangat muda, saya Serap serta Pengaruh sejarah Bahawa Tradisi seni Sepanyol. Oleh sejarah awal 20-an, Dia telah berpindah ke Paris, dan Kemas mengubah bumi tona warna palet sejarah yang lebih emosi ekspresif yang manakah adalah. Pertama beliau benar-benar asal karya-karya Mereka sejarah Adakah tempoh Biru. Artis muda ADALAH apologetik Menghadapi Beberapa kali selepas kematian daripada rakan terdekat beliau, dan masalah Kewangan ADALAH SEMASA Juga mengalami tahun pertama sejarah di Paris. Lukisannya Masa ini Adakah diwujudkan dalam nada yang kebanyakannya biru, dan imej yang dipilih ialah orang yang melihat seperti immaciated Mereka Adakah Turun Pada nasib mereka. Walaupun begitu, lukisan Mencapai rasa misteri, dan ini adalah sejarah imej PALING syair.

Pada musim luruh 1897, saya Dimasukkan Royal Academy San Fernando. Tetapi mencari pengajaran bodoh di sana, saya semakin sejarah yang terpakai seumur hidup rakaman sekelilingnya, di kafe, di jalan-jalan, di rumah pelacuran, dan di Prado, di mana 'saya menemui lukisan Sepanyol.

Picasso membuat perjalanan sejarah ke Paris 1 pada tahun 1900. Kemudian Paris adalah modal seni Eropah. Sana, saya bertemu rakan Paris pertama beliau, wartawan dan penyair Max Yakub, Picasso yang belajar bahasa utuh dan sastera ini. Ini kali daripada yang teruk Adakah Kemiskinan, sejuk, dan keadaan terdesak.

Dalam "Tempoh Biru" Picasso (1901-1904), lukisan sejarah menggambarkan makhluk biru manusia yang melarat. Sengaja TELAH dipilih Blue - dalam dan sejuk, kesengsaraan dan berputus asa Bukti - untuk Memperkukuh yang putus asa angka yang digambarkan s, seperti pengemis, pelacur, orang buta, keluar-dari-kerja pelakon dan orang-orang sarkas, serta sejarah dan punya wang Picasso sendiri rakan-rakan. Pada masa itu, memakai biru pakaian Picasso acara.

Pada 1905-6, palet Picasso Mula meringankan Terdapat jauh, Membawa gemilang dalam nada "mawar" beige atau. Hal perkara yang kurang menyedihkan Juga. Berikut adalah penampilan pertama oleh penghibur sarkas dan badut Ini akan penduduk lukisan Picasso pada peringkat Pelbagai Melalui kerjaya panjang sejarah yang lain.

Apabila warna Picasso muncul kembali, apa yang telah Telah Agak mengelirukan diistilahkan sebagai "Tempoh Rose" (1904-1906), bukan sahaja merah jambu lembut Kerana, Tetapi blues, merah dan sayur-sayuran Melengkapi imej-imej ini. 'Angka kurus Menjadi Fuller. Warna baru meluahkan kehangatan dan kehidupan. Lukisan Picasso Bermula untuk menjual, dan saya kini mempunyai sebuah studio, kekasih dan kehidupan. Kedua-dua Tempoh - "Blue" dan "Rose" - membentuk 1 peralihan Antara Seni Konvensional Belia dan seni Iconoclastic yang matang sejarah. Pada tahun 1907, Picasso dan Georges Braque yang diperkenalkan Cubism, di mana 'membentuk tidak lagi mengikuti tradisional Kelihatan kepada kaedah-kaedah perwakilan tiga dimensi. Tempoh popular "Blue" dan "Rose" KEKAL Kerana angka manusia adalah kurang tidak terherot dan lebih dikenali daripada Picasso Cubist bekerja.

Sumber:


No comments:

Post a Comment