Friday, March 9, 2012

Obama Semula Had bagi pil Pagi-Selepas Remaja muda


Obama Semula Had bagi pil Pagi-Selepas Remaja muda

Washington-Presiden Obama, perhatian Bahawa Beliau Adakah bapa kepada dua orang anak perempuan, sejarah melemparkan sokongan sepenuh hati pada hari Khamis di belakang keputusan sejarah oleh Kesihatan dan Perkhidmatan Manusia setiausaha, Kathleen Sebelius, tidak membenarkan kontraseptif kecemasan yang perlu dijual di kaunter, Termasuk kepada golongan muda remaja.

Pengeluar dadah, Teva Farmaseutikal TELAH petisyen Pentadbiran Makanan dan Dadah (FDA) untuk membenarkan pengawal barangan untuk meletakkan pagi selepas pil atas rak dengan produk perancangan keluarga Lain-lain, dan untuk menjual kepada sesiapa sahaja yang mahu. Pengilang DITUNTUT Bahawa Ia Sekiranya Menjalankan kajian, Yang Dinyatakan Bahawa anak-anak gadis seawal umur 12 Bolehkah Memahami bagaimana Selamat menggunakan produk.

Plan-B Satu Langkah 1 kontraseptif selepas-the-fakta, yang manakah, jika diambil dalam tempoh 72 jam seks boleh Mencegah kehamilan dengan menghalang ovulasi Menghadkan atau implantasi telur disenyawakan. Buat masa ini boleh didapati di Amerika Syarikat untuk wanita berumur 17 atau lebih tua tanpa preskripsi doktor.

Teva Pharmaceutical Industries meminta Pentadbiran Makanan dan Ubat untuk membuat dadah yang tersedia Juga Mereka 16 dan lebih muda tanpa preskripsi. FDA DIPERSETUJUI, dalam satu kenyataan yang dikeluarkan Disember 7, FDA Pesuruhjaya Margaret Hamburg, MD, berkata, "terdapat adalah Bukti yang mencukupi dan munasabah, dan disokong, dan berasaskan sains Bahawa Satu Langkah Pelan B adalah Selamat dan Berkesan dan Perlu Diluluskan penggunaan nonprescription untuk semua wanita melahirkan anak potensi.

Pagi Teva selepas pil Datang dengan tag harga $ 50, Malthus, Banyak gadis muda akan kekurangan dana untuk membeli. Selain itu, Jika Mereka yang memperoleh dana, ia adalah Ragu Bahawa Mereka akan menghabiskan tablet kontraseptif KECUALI Mereka benar-benar memerlukannya. Kebanyakan gadis berusia 11 tahun Siapa yang Mempunyai $ 50 Dalam dompet mereka akan memilih untuk menghabiskan pada pelbagai "perkara-perkara yang menyeronokkan", bukan pagi selepas pil.

Selepas FDA Bersetuju, Sebelius Ditolak syor Itu. Beliau DITUNTUT bahawa "terdapat perbezaan kognitif dan tingkah laku yang ketara" Antara gadis-gadis remaja yang lebih tua dan kanak-kanak perempuan bongsu umur pembiakan dan Bukti Bahawa Tidak cukup Mereka Gadis Itu tidak Akan dirosakkan oleh Mengambil pil.

Obama berkata beliau "tidak Get involved dalam proses," tetapi penolakan setiausaha kesihatan Disokong usaha agensi untuk membolehkan gadis-gadis di bawah 17 untuk mendapatkan pil tanpa preskripsi. "Sebagai seorang bapa kepada dua anak perempuan, saya fikir ia adalah Penting untuk kita memastikan Bahawa Kami Memohon Beberapa peraturan akal budi kepada pelbagai apabila ia datang kepada ubat over-the-kaunter," kata Obama. Kebimbangan Bahawa Beliau memberi contoh ubat, "jika Tidak Digunakan dengan betul, dapat akhirnya MEMPUNYAI kesan yang buruk. Dan saya fikir PALING ibu bapa Mungkin akan merasai cara yang sama.

Rumah pemimpin minoriti, Nancy Pelosi (D-Calif.) mengkritik Presiden Obama dielakkan atau Kesihatan dan Perkhidmatan Manusia Setiausaha Kathleen Sebelius bagi keputusan untuk membatalkan akses had persekutuan untuk Pengawal Selia dan pil pagi selepas. Pada sidang media Khamis, Pelosi berkata sains keputusan Sekiranya membimbing Mengenai Sama ada untuk membuat Pelan B boleh didapati tanpa preskripsi gadis berumur daripada 17. Tetapi dia tidak mengkritik Sebelius untuk Saintis overruling di FDA untuk menyekat akses kepada Pelan B. lebih luas

Sumber:


No comments:

Post a Comment