Friday, March 9, 2012

Korea Selatan adalah untuk mendapatkan sukar pada nelayan Cina yang haram kepada nelayan cina yang terbunuh selepas pengawal pantai


Korea Selatan adalah untuk mendapatkan sukar pada nelayan Cina yang haram kepada nelayan cina yang terbunuh selepas pengawal pantai

Korea Selatan marah nelayan Cina mengecam sebagai "lanun" Selasa, manakala Presiden Lee Myung-bak berikrar untuk berbelanja lebih pada polis di kawasan perairan negara selepas kapten bot Cina Kononnya ditikam kepada pegawai pengawal pantai mati.

Semasa itu bantahan di Kedutaan China di Seoul, demonstrasi sayap kanan SUV rammed tiga kali sejarah Ke polis menjaga bangunan itu manakala Lain bas dirosakkan bendera China. Internet selepas Korea Selatan popular Dipanggil untuk serangan bot nelayan Cina yang menyalahi undang-undang.

Daging kemarahan sehari selepas Pegawai Cina berkata kapten sebuah bot nelayan Disyaki secara haram Killed di Korea Selatan perairan pantai pegawai pengawal dan cedera lain.

Akhbar Chosun Ilbo berkata dalam sebuah editorial pengawal pantai Yang Memerlukan Pada kapal yang lebih dan pelupusan yang lebih bertenaga dalam Perjuangan Menentang nelayan yang banyak Tentera.

Pihak polis berkata, mereka telah diminta untuk waran untuk melanjutkan detainment kapten bot Cina.

Jurucakap Kementerian Luar China Liu Weimin pada hari Selasa Dinyatakan penyesalan terhadap kematian pegawai itu, meminta maaf glossed walaupun Tuduhan Seoul Bahawa kapten parah ditikam pegawai Korea Selatan.

Ditanya pada taklimat harian Sama ada China 1/2 akan membayar pampasan keluarga pegawai yang mati, Liu berkata, kerajaan China Bekerja dengan Korea Selatan "untuk Menyiasat dan mengesahkan keadaan." Beliau berkata China siap sedia "untuk menyelesaikan isu-isu yang berkaitan."

Pegawai-pegawai daripada dua Korea Selatan kapal-kapal pengawal pantai menaiki bot nelayan Isnin syak wasangka lebih beroperasi secara haram Adakah Laut Kuning di perairan yang kaya dengan ketam biru, dokter dan ikan bilis, Apabila kapten diserang dengan pisau, kata Pegawai penjaga pantai.

Ahn Sung-sik, Korea Selatan pengawal pantai ke penyiasat, Diminta Wartawan Bahawa kapten menafikan menggunakan keganasan.

Minggu lepas, Pihak Berkuasa Korea Selatan dibangkitkan dikenakan ke atas tujuan penangkapan ikan asing ditangkap Kapal yang beroperasi di zon Seoul sendiri Diisytiharkan ekonomi eksklusif, menggambarkan Apparent tidak sabar Kerajaan Dengan jumlah yang semakin meningkat bot nelayan Cina yang terdapat di perairan.

Pengawal pantai berkata ia telah Dirampas Kira-kira 470 kapal penangkapan ikan secara haram Cina untuk Laut Kuning setakat Tahun Ini, meningkat dari 370 pada tahun lepas. Kapal-kapal pengawal pantai Biasanya membebaskan selepas denda itu dibayar, walaupun Kadang-kadang keganasan berlaku.

Kenderaan Penghantaran memancing Cina akan lebih jauh jauh Pernahkah Been untuk memberi makan kepada permintaan domestik untuk makanan laut.

Dengan Kira-kira 300,000 nelayan Kapal nelayan dan 8 juta, industri perikanan China oleh jauh terbesar di dunia, Menghasilkan tangkapan tahunan di Lebihan 17 juta tan. Tetapi Pernahkah Mengurangkan tangkapan di perairan dekat pantai China, memaksa armada untuk meneroka lebih jauh.

Pada tahun 2008, Korea Selatan pantai pengawal pegawai dan Enam Lain Killed TELAH Cedera di Fight dengan nelayan Cina di perairan Korea Selatan.

Sumber:


No comments:

Post a Comment