Friday, March 9, 2012

Perry Chen mengasaskan bagaimana Kickstarter


Perry Chen mengasaskan bagaimana Kickstarter

Perry Chen dan Kickstarter

Kickstarter ambang sistem ikrar dalam talian untuk projek fundingcreative. Kickstarter telah dibiayai pelbagai pelbagai usaha, bermula dari filem dan muzik indie kewartawanan, teknologi tenaga suria dan projek-projek berkaitan dengan makanan.

Kickstarter, diwujudkan pada April 2009 oleh Perry Chen, Yancey Strickler dan Charles Adler, adalah laman web terbesar yang khusus untuk penonton-pembiayaan projek kreatif. Orang menggunakan tapak memasang idea projek tertentu, menggunakan video pendek Biasanya buatan sendiri, dan bertujuan untuk mengumpul jumlah sasaran Pembiayaan ke atas Tempoh ditetapkan, Biasanya Kira-kira sebulan.

Pemulaan yang berpangkalan di Timur Side Lower Manhattan. Andy Baio berkhidmat sebagai CTO tapak Sehingga November 2010, Apabila saya menyertai Lance Ivy Pakar Pemaju Utama Labs Telah Dilancarkan sejak laman web ini.

Kickstarter telah mengumpul lebih daripada $ 20m dalam ikrar bagi orang-orang yang dalam bidang kreatif Seperti muzik, filem dan reka bentuk, dan kejayaan di kalangan pencipta Juga ditemui dalam makanan dan kawasan-kawasan lain. Perry Chen, pengasas bersama laman, Berborak untuk Kehidupan yang Lebih Pintar Mengenai mengapa Kickstarter bekerja dan apa yang Bermakna untuk masyarakat yang semakin meningkat artis DIY.

Orang Mesti memohon untuk Kickstarter Mempunyai projek yang disiarkan di laman web, dan Kickstarter Menyediakan garis panduan mengenai jenis projek-projek yang akan diterima. Pemilik projek memilih tarikh akhir dan sasaran minimum dana untuk meningkatkan. Jika sasaran yang dipilih tidak Dikumpul mengikut tarikh akhir, tiada dana dikumpul (ini dikenali sebagai Mekanisme titik peruntukan).

Orang-orang Menawarkan barangan sejuk dan Pengalaman sebagai pertukaran untuk menjadi penyokong projek yang kreatif. Orang-orang Mewujudkan Ekonomi mini-mereka di sekitar idea projek. Jadi, Adakah anda datang ke kawasan tersebut untuk mendapat sesuatu untuk apa-apa, anda Cuba untuk mewujudkan nilai bagi orang-orang yang menyokong anda.

Walaupun Dengan kejayaannya, Kira-kira separuh daripada semua projek gagal untuk menjamin Kickstarter Pembiayaan Mana-mana di semua - semua atau apa-apa Kickstarter dasar melakukan hanya selepas rakan penyokong projek ditutup dengan padanan atau Melebihi matlamat ikrar Pembiayaan ITS. Projek Itu Adakah Pembiayaan mereka tidak memenuhi matlamat tidak dikenakan bayaran untuk menggunakan perkhidmatan ini.


Kickstarter telah dibangkitkan $ 125 juta dolar dan lebih daripada 15,000 TELAH telah berjaya dibiayai projek sejak April 2009. Kadar kejayaan projek adalah 44%.

Sumber:


No comments:

Post a Comment