Friday, March 9, 2012

pelaburan dalam tenaga boleh diperbaharui di seluruh dunia


pelaburan dalam tenaga boleh diperbaharui di seluruh dunia

Pelaburan dalam tenaga boleh diperbaharui di seluruh dunia Lebih penting lagi Meningkatkan daripada $ 33 bilion pada tahun 2004 kepada $ 211 bilion pada Jun Tahun Ini, 2011.

Di Nigeria, tenaga boleh diperbaharui dalam Pelaburan Mempunyai Potensi besar untuk pertumbuhan Memandangkan permintaan tenaga jurang yang luas dan bekalan Antara tenaga boleh diperbaharui yang besar dan daripada pilihan yang tersedia.

BOI dan UNDP Adakah yang dirancang untuk meningkatkan pelaburan dalam tenaga boleh diperbaharui Nigeria melalui penyertaan industri swasta. Di Nigeria Kedua-dua Institusi Kewangan dan pembekal perkhidmatan tenaga boleh diperbaharui Dipanggil untuk menggunakan Diri Mereka Peluang yang diberikan oleh forum ini untuk rangkaian bagi Pembangunan industri tenaga boleh diperbaharui di negara ini.

Lebih daripada $ 3.6 bilion dalam diperbaharui Telah Dilaburkan tenaga di Afrika, Termasuk Nigeria, Dengan Mesir dan Kenya Mengambil peringkat pusat.

Tenaga boleh diperbaharui Menarik beberapa syarikat terbesar di dunia, Termasuk General Electric, Siemens, Sharp, dan Royal Dutch Shell. Anggaran laporan Bahawa Hampir 40 juta Isi Rumah di seluruh dunia dengan pengumpul suria haba air mereka, kebanyakan mereka dipasang dalam tempoh lima tahun yang lalu. Secara keseluruhannya, industri tenaga boleh diperbaharui Sediakan 1.7 juta pekerjaan, kebanyakan mereka mahir dan bergaji.

Sokongan kerajaan untuk tenaga boleh diperbaharui berkembang pesat. Sekurang-kurangnya 48 kelab negara kini mempunyai beberapa jenis promosi dasar tenaga boleh diperbaharui, Termasuk 14 Negara-Negara Membangun. Paling sasaran adalah untuk saham pengeluaran elektrik, Kebiasaannya 5 Peratus 30 Peratus, oleh 2010-2012. Mandat untuk biofuel adunan Telah Been Ke sekurang-kurangnya 20 bahan api kenderaan yang diperbuat dalam negeri dan wilayah di seluruh dunia, dan kelab-kelab negara di tiga key-Brazil, China dan India.

Kerajaan Menyediakan kepimpinan utama kepada kejayaan pasaran, Mengikut laporan itu. Tahun 2004 peneraju pasaran dalam tenaga boleh diperbaharui di Brazil Adakah biofuel, China di dalam air panas solar, elektrik solar di Jerman, dan Sepanyol dalam kuasa angin.

Sebagai 2011 menghampiri titik akhir PMS dan ekonomi dunia STI Terus pemulihan perlahan, banyak wang besar mengetuai secara langsung untuk membersihkan berteknologi. Pada suku kedua sahaja, tiga tawaran besar khususnya memberitahu kita banyak perkara tentang trend semasa ini, dan saya percaya, titik Ke arah masa depan yang transformasi tenaga. Ia trio mengesankan:

Tawaran gergasi minyak Perancis, Total SA dan tenaga, perbadanan 14 terbesar di dunia, 60 Peratus untuk mengambil pegangan dalam yang berpangkalan di San Jose-SunPower PV Ifrit solar, $ 1,38 bilion.

Komputer Jepun / elektronik icon berkata ia akan memperoleh Toshiba Swiss elektrik meter pengilang Landis & Gyr, pemain yang semakin berpengaruh dalam meter pintar dan lain-lain teknologi pintar-grid, untuk $ 2.3 bilion.

Home peningkatan peruncit Lowe, Fortune 50 syarikat dengan $ 50 bilion Hampir dalam hasil, kepentingan minoriti tidak didedahkan Took dalam pemasang solar / Sungevity pemajak yang berkembang pesat. Lowe rancangan untuk menawarkan harga anggaran cepat atas bumbung suria, di kiosk dengan aplikasi perisian iQuote Sungevity ini kepada pelanggan di-kedai di lapan negeri MANA Sungevity beroperasi.

Satu aspek terutamanya menggalakkan penyelidikan adalah modal yang dibangkitkan untuk pelaburan Bahawa dalam tenaga boleh diperbaharui Menghampiri SEPANJANG 2011 Peringkat pra-kemelesetan. Pada tahun 2007 Hampir € 2,5 bilion dibangkitkan untuk projek ADALAH tersebut, Tetapi angka tersebut menurun kepada hanya € 2 juta pada tahun 2009.

Sumber:


No comments:

Post a Comment