Friday, February 3, 2012

Bagaimana Mereka mendapati Titanic


Bagaimana Mereka mendapati Titanic

Pada tahun 1983, Tentera Laut AS 's Pejabat Tentera Laut Penyelidikan (ONR), dan kemudiannya Pejabat Tentera Laut Teknologi (ONT), Dianugerahkan A DSL $ 2800000 untuk membina kenderaan eksplorasi sistem yang dipanggil Revolusi Jln / Jason. Fasa pertama Pembangunan Itu Adakah usaha membina sistem carian Jln, kenderaan ditunda Dilengkapi dengan rendah cahaya kamera TV tahap dan mampu bekerja untuk kedalaman 20,000 kaki. Jln telah berjaya diuji pada musim panas tahun 1985 di tapak Titanic, dalam penemuan kapal mewah AKIBAT itu.

Pengujian prototaip Jason kenderaan, kenderaan jauh lebih kecil dikendalikan atau terikat bernama Jason Jr, dan Pembangunan sistem pengendalian fiber optik untuk digunakan dalam laut dalam Adakah satu cabaran utama pada tahun 1986. Serat optik kabel, walaupun hari biasa, Bukankah digunakan di laut dalam dan diperlukan Pendahuluan kejuruteraan yang penting. Kabel sepaksi tradisional unlikable dengan jalur lebar yang terhad, serat optik kabel membenarkan penghantaran Jumlah Besar daripada imej warna, data lain dan kuasa. Tiada siapa yang berjaya dikendalikan an ROV Seandainya di dalam air yang amat mendalam, biasanya Digunakan untuk sistem wayar gentian optik seperti ini di laut dalam.

Asal selepas bersara Jason WS Sepuluh Tahun operasi yang berjaya pada tahun 2002 dan Gantikan Dengan itu Jason semasa, mampu untuk Mencapai kedalaman 6,500 meter (21,320 kaki). Bahawa kenderaan, masa di laut di Pasifik barat, merupakan sebahagian daripada Kemudahan AS Negara Deep dikendalikan oleh tenggelam WHOI untuk masyarakat Amerika penyelidikan laut.

The Penambahbaikan kepada kenderaan termasuk elektronik peningkatan Beberapa dan Penambahan sistem akustik sasaran, Yang Membolehkan Penguat untuk menyiarkan bunyi yang dikaitkan dengan kapal selam yang beroperasi Satu, Meningkatkan realisme sasaran latihan Dibentangkan kepada unit-unit ASW. Sasaran akustik WS permintaan, Johnston berkata, "Oleh kerana awak ASW untuk mencari dan menggunakan sonobuoys untuk mengesan kedudukan kapal selam. Dengan peningkatan ini Memasang, Mereka Akan Mempunyai bukan sahaja latihan menggunakan pengesanan visual dan radar permukaan, Tetapi Juga menggunakan sonobuoys dan sistem akustik yang lain. Jadi Penguat anjing membentangkan sasaran yang lebih realistik dengan menaikkan dekat dengan permukaan STI periskop untuk beberapa minit SEDIKIT, memberi anak-anak kapal ASW Peluang untuk mencari kenderaan dengan radar, dan Kemudian submerging, memberikan Mereka perspektif akustik. "Johnston ditambah Itu lelaran Beberapa jenis Itu Latihan Boleh Tercapai, aktiviti simulasi kapal selam di kawasan pesisir.

Menjelang November 2001, ujian penerimaan telah Tercapai, dan kenderaan WS Diterima oleh PMRF itu. Ahli-ahli yang terlatih pembahagian kakitangan ITT Kemudian, sebuah syarikat kontraktor Digunakan oleh kemudahan itu, yang Beroperasi dan Mengekalkan kemudiannya Penguat. Selepas Penerimaan, PMRF Diminta Adakah kerja-kerja menaik taraf yang dilakukan ke atas kenderaan. "Perkara pertama yang kami lakukan WS untuk Meningkatkan reka bentuk elektronik, dengan menyatukan pendawaian dan penempatan peralatan," Johnston. "Kami melakukan ini untuk Meningkatkan kebolehkhidmatan, membuat penyelenggaraan unit lebih mudah. Para juruteknik penyelenggaraan mudah dapat mencari lebih banyak pusat pemeriksaan masalah, pendawaian mengesan, dan menggantikan komponen yang rosak dan sensor. Komponen Adakah juga disusun semula dan dilindungi untuk mengurangkan Gangguan elektromagnetik dan Saham. Kita juga membina satu set tambahan elektronik, jadi sekiranya berlaku sesuatu masalah di atas kapal, elektronik Keseluruhan September Boleh Diganti Dengan Set ganti, Penguat Meminimumkan downtime. Walaupun Penguat masih dalam talian, juruteknik pembaikan masalah anjing elektronik luar talian. "Para elektronik baru Adakah Dibina di bawah Kontrak dengan EG & G dan diuji untuk pematuhan di Bethesda Kod Operasi Barat dalam ruang makmal elektronik 5300 ini.

Sumber:

No comments:

Post a Comment