Wednesday, October 12, 2011

Bagaimana Kongres akan menggambar garis anggaran pertempuran


Bagaimana Kongres akan menggambar garis anggaran pertempuran

Dengan 10 hari jauh dari melepaskan proposal anggaran, Parti Demokrat dan Republik di Capitol Hill menyemak semula berdiri mereka dalam perjuangan akan datang bagaimana dana kerajaan. Parti Republik ini menghuraikan apa yang akan mencapai $ 74 bilion pemotongan daripada anggaran Presiden Obama diminta dan gagal mendapatkan tahun lalu. memotong Parti Republik 'akan berjumlah sekitar $ 36 bilion pada pengurangan aktual dari tingkat pembiayaan saat ini.

Mereka "Pledge ke Amerika" yang dikeluarkan selama kempen 2010 jangka menengah membawa kembali GOP ke kawalan DPR, dan $ 100 bilion pada pemotongan anggaran berbanding dengan Presiden Obama untuk tahun fiskal berjalan yang sebenarnya tidak berlaku.

Big defisit dan hutang di hadapan kemelesetan, dua perang dan pengeluaran yang lain adalah memandu masalah di Washington. Berdasarkan tahap pembiayaan saat ini, defisit tahun ini dijangka akan 1500000000000 $ atau 9,8 peratus daripada KDNK. Meninggalkan hutang kumulatif yang dimiliki oleh berhampiran kerajaan untuk 77 peratus daripada KDNK 2021.

Nampaknya banyak Parti Republik ingin memaksa shutdown kerajaan, mengulangi kesalahan yang sama dilakukan pada tahun 1995. Rumah dan majoriti Demokrat di Senat bererti kerajaan persekutuan boleh ditutup. keputusan tersebut tidak muncul mungkin, tetapi para pemimpin Demokrat di Senat ingin melukis House Republikan sebagai sisi bersedia mengambil risiko shutdown.

 Sementara kerajaan membeku shutdown perkhidmatan penting, boleh secara politik menguntungkan. Ketika Presiden Clinton dan Kongres Republik gagal mencapai kesepakatan mengenai pembiayaan pada bulan November 1995, kerajaan persekutuan ditutup mati dan sampai resolusi pada tahun 1996. Dalam pemilihan presiden tahun itu, Presiden Clinton berjaya memenangi pemilihan kembali dengan mudah melalui Pemimpin Majoriti Senat Bob Dole, dan pemerhati politik yang melihat shutdown sebagai menyakiti GOP lebih dari Clinton.

Sumber:

No comments:

Post a Comment