Tuesday, September 27, 2011

Program Dikawal Kembali Selamat Datang oleh Sony untuk PSN

Program Dikawal Kembali Selamat Datang oleh Sony untuk PSN

Selama hampir sebulan, akses kepada ciri-ciri rangkaian pada 3 Sony PlayStation game konsol telah dimatikan sebagai PlayStation Rangkaian hack tidak membenarkan pemain untuk log in Selain itu, kredit dan nombor kad debit dan tarikh luput (tetapi tidak kod keselamatan kad kredit) untuk sekitar 12,700 pelanggan non-AS yang berada di dalam sistem database "usang" dari tahun 2007, dan sekitar 10.700 nota debit langsung senarai nombor akaun bank pelanggan di Jerman, Austria, Belanda, dan Sepanyol mungkin telah dicuri, kata kenyataan itu.

Selama hampir sebulan, akses kepada ciri-ciri rangkaian di PlayStation 3 game konsol telah dimatikan sebagai PlayStation Rangkaian hack tidak membenarkan pemain untuk log in Sony telah sejak membuat tambahan yang cukup besar terhadap keselamatan data, termasuk mengemas kini dan menambah teknologi keselamatan canggih. software monitoring dan penetrasi Tambahan dan ujian kerentanan juga telah dilakukan. Juga akan ada peningkatan tahap penyulitan dan firewall tambahan.

Sony juga menambah pelbagai langkah-langkah lain untuk infrastruktur rangkaian, termasuk sistem amaran awal untuk pola aktiviti yang tidak biasa yang dapat isyarat usaha untuk kompromi rangkaian.

Pemain menghadapi kemas kini perisian paksa dan reset password - dan elemen kompleks banyak lagi dari rangkaian masih dimatikan - tetapi akan kembali menyambut untuk beberapa pengguna.

Untuk mendorong pelanggan untuk datang kembali ke perkhidmatan ini, Sony telah mengumumkan "Welcome Back" program yang meliputi 30 hari akses percuma ke PlayStation Plus, 30 hari akses percuma ke Muzik Unlimited oleh Qriocity, serta pemantauan kecurian identiti percuma dari Debix, dan janji download percuma di masa depan. Sony belum ditawarkan khusus pada janji terkini.

Dalam mesej video kepada pelanggan, Hirai mengatakan semua pelanggan PS3 harus menukar mereka PSN dan password akaun Qriocity selepas kembali mereka.

Read More ..

No comments:

Post a Comment