Sunday, August 19, 2012

Rusia mahkamah menolak rayuan 'pengharaman Gita'


Rusia mahkamah menolak rayuan 'pengharaman Gita'

Moscow / New Delhi: Sebuah mahkamah Rusia pada Rabu Petisyen Ditolak, Dipetik oleh India sebagai "dgn terang-terang tidak masuk akal", Yang Diperlukan untuk mengharamkan MEMPUNYAI pada versi diterjemahkan Gita Bhagvad, Membawa sorakan kepada pengikut di India serta di seluruh dunia Mereka .

Keputusan mahkamah tidak mengharamkan buku suci Dibawa akhir enam bulan yang dipertandingkan dengan penuh minat kes lama TELAH Itu kemarahan Disebabkan di kalangan orang-orang yang beriman di seluruh dunia ke New Delhi dan Paksa mengambil perkara itu dengan Moscow.

Menteri Hal Ehwal Luar SM Krishna Thanked Mengalu - alukan pembalasan dan sokongan Kerajaan Rusia untuk STI.

Pendakwa meminta mahkamah sekiranya termasuk buku mengenai Senarai Persekutuan Bahan pelampau Rusia, manakah yang mengharamkan lebih daripada 1,000 Termasuk teks Adolf Hitler "Mein Kampf" dan buku-buku yang diedarkan oleh Saksi Yehovah dan Pergerakan Scientology.

Teks adalah gabungan Gita Bhagvad, paling suci daripada kitab-kitab agama Hindu, dan ulasan oleh AC Bhaktivedanta Swami Prabhupada, pengasas Persatuan Antarabangsa bagi Kesedaran Krishna, Itu Adalah Biasanya dikenali sebagai pergerakan Hare Krishna, ISKCON.

Sumber:

No comments:

Post a Comment